GELOOF

Geloof is de allergrootste kracht van de mens en dan vooral om dat wat in betekenis 'WERKELIJKE LIEFDE" inhoud.  Dit gaat veel dieper dan het menselijk bewustzijn.

Alles begint dus met GELOOF IN WERKELIJKE LIEFDE.

En de grote tegenstander van de werkelijke liefde is DE HAAT, en ook die is in ieder mens aanwezig.

GELOOF IN WERKELIJKE LIEFDE KAN ALLEEN MAAR VANUIT ONDERDANIGHEID IN HET ALLESOMVATTENDE LICHT VAN DE WERKELIJKE LIEFDE STAAN

KUNST

Ieder mens krijgt talenten met zich mee

Talenten waarmee eenieder zich uit kan drukken.

Het maakt niet uit of men te maken heeft met een beperking van welke aard dan ook. Is men blind dan maakt men beelden met de klank en is men doof dan maakt men beelden met de ogen. Zelfs wanneer men doof en blind is, dan komt er een talent naar voren die misschien nog wel belangrijker is dan doormiddel van oren of ogen. Een extreem grote tastzin en reukzin, kan bij de ander tot voorbeeld worden.  De talenten kunnen voor de mens zichtbaar worden in 4 verschillende hoofdgroepen.

De 4 hoofdgroepen van talenten worden door de mens uiteindelijk naar voren gebracht in 4 verschillende kunstvormen: 

  1. TONEEL. Toneel is de gave en het talent om je uit te drukken met woorden (je kunt letters als getekende symbolen opvatten waarmee woorden en zinnen kunnen ontstaan en vervolgens zinnen. Een talent waarmee de mens zichzelf probeert uit te drukken.) Als een van de 4 grote talenten heb ik deze hoofdgroep "TONEEL" willen noemen.
    In het begin richtte ik me vooral op het luisteren naar verhalen.

Maar ik voelde op mijn 17e levensjaar ook een zeer sterke behoefte om deze kunstvorm zelf te gaan leren.
Vandaar dat ik voor mijn 18e levensjaar graag als verjaardagscadeau een toneelcursus wilde vragen en deze heb ik ook gekregen.
Ik voelde uiteindelijk zeer sterk het grote menselijk tekort waarmee de mens te maken krijgt.
Eigenlijk komt de mens op deze manier een heel groot menselijk mysterie tegen.
In het geloofsboek DE BIJBEL zien we dat er in het nieuwe Testament ook een groot mysterie plaats vindt. En in het Engels uitgedrukt wordt dit boek het boek "ACTS" genoemd. 

Men heeft het hiermee ook zeker niet over een onbelangrijk boek. Je kunt het ook: "HET MYSTERIE VAN HET MENSELIJK LEVEN" noemen.

FAITH

Faith is the greatest power of man and especially that which means "REAL LOVE". This goes much deeper than human consciousness.

 

So everything starts with FAITH IN REAL LOVE.

And the great opponent of real love is HATE, and that is also present in every person.

FAITH IN REAL LOVE CAN ONLY STAND IN THE COMPREHENSIVE LIGHT OF REAL LOVE FROM SUBMISSION

ART

Every person comes with talents

Talents with which everyone can express themselves. It does not matter whether one is dealing with a disability of any kind. If one is blind, one makes images with the sound and if one is deaf, one makes images with the eyes. Even when one is deaf and blind, a talent emerges that is perhaps even more important than through ears or eyes. An extremely great sense of touch and smell can become an example to others

The talents can become visible to people in 4 different main groups.

The 4 main groups of talents are ultimately brought out by humans in 4 different art forms:

 

  1. THEATRE. Theater is the gift and talent to express yourself with words (you can regard letters as drawn symbols with which words and sentences can be created and then sentences. A talent with which man tries to express himself.) As one of the 4 great talents, I wanted to call this main group "THEATRE".
    In the beginning I mainly focused on listening to stories.

 

But at the age of 17 I also felt a very strong need to learn this art form myself.

 

That's why I wanted to ask for a theater course as a birthday present for my 18th birthday, and I got one.
In the end, I felt very strongly the great human deficit that humanity has to deal with.

In fact, in this way man encounters a very great human mystery.

In the book of faith THE BIBLE we see that a great mystery also takes place in the New Testament.

 

And in English, this book is called the book "ACTS". We are certainly not talking about an unimportant book.You can call this also: "THE MYSTERY OF HUMAN LIFE".

 

 

COMBINATIE WERELDEN

 

COMBINATIE WERELDEN   https://youtu.be/JOZlMhMIRNs   5:25 MINUTEN

Een werkelijk fantastisch klein filmpje met heel erg veel inhoud uit mijn leven met daarin een klein stukje tekst uit de voorstelling van 1 van de grootste toneelschrijver s die ik later persoonlijk nog heb willen spreken in Utrecht.

In het fragment maak je kennis met de vader van deze grootse theaterschrijver die ik persoonlijk heb mogen leren kennen ben die de naam "Dirk Tanghe" draagt en van Belgische komaf was.

 

Onze beide vaders bleken van het grootste belang te zijn, ook al maakte de vader van Dirk amateur theater. In de voorstelling van "De theatermaker" verbeeld Dirk ook zijn eigen vader.

Dirk vertelde me zelfs dat hij door zijn ouders op het toneel ( natuurlijk niet voor het publiek neem ik aan) verwekt was.

Maar ook zie je aan het woord mijn zeer bijzondere vriend collega beeldend kunstenaar All Kesler uit Parijs. Werkelijk een uniek stukje opname waarin ik All vroeg naar de betekenis van vertrouwen.

Het filmpje gaat dus werkelijk de hele wereld door. 

Het filmpje begint met de speciale klas van een onderwijzer uit Dipolog . Een onderwijzer die zijn hele klas mandoline had willen onderwijzen. Ik was blij dat ik met deze hele bijzondere onderwijzer heb mogen kennismaken. Zo en zo was ik er erg blij mee dat alle culturele deuren in Dipolog voor mij open gingen. Natuurlijk heb ik hier meerdere registraties van opgenomen.

Ik maakte de filmpjes:

1: mijn eerste reis naar Dipolog

2: Water

Direct na de klas in Dipolog toont het filmpje  een beeld van mijn ruim 50 Koerdische buren in mijn  atelier in de gemeente Zoetermeer. Zij vierden Oud & Nieuw in een heel zwaar jaar voor mij. Het was voor mij immers dat ik ook in deze tijd niet meer bij mijn geliefde kinderen Nando & Babette kon zijn. Door de Werkelijke Liefde die onverwachts tot mij kwam, vond ik troost.

 

Zelfs in dit filmpje een kort fragment waarin ik mezelf op film liet vastleggen door een van mijn leerlingen van de cluster 4 school in Rotterdam, een school waar ik ruim een half jaar “meester” in Beeldende Vorming" ben geweest.

A truly fantastic little film with a lot of content from my life, including a small piece of text from the performance of one of the greatest playwrights whom I later wanted to personally speak to in Utrecht.

In the fragment you get to know the father of this great playwright, whom I personally got to know, who goes by the name "Dirk Tanghe" and was of Belgian descent.

 

Both our fathers turned out to be of the utmost importance, even though Dirk's father made amateur theater. In the performance of "The Theater Maker" Dirk also portrays his own father.

Dirk even told me that he was conceived by his parents on stage (of course not in front of the audience, I assume).

But you will also see my very special friend, fellow visual artist All Kesler from Paris speaking. A truly unique piece of recording in which I asked All about the meaning of trust.

So the video really goes around the world.

Het filmpje begint met de speciale klas van een onderwijzer uit Dipolog. Een onderwijzer die zijn hele klas mandoline had willen onderwijzen. Ik was blij dat ik met deze hele bijzondere onderwijzer heb mogen kennismaken. Zo en zo was ik er erg blij mee dat alle culturele deuren in Dipolog voor mij open gingen. Natuurlijk heb ik hier meerdere registraties van opgenomen.

Ik maakte de filmpjes:

1: mijn eerste reis naar Dipolog

2: Water

Immediately after the class in Dipolog, the video shows an image of my more than 50 Kurdish neighbors in my studio in the municipality of Zoetermeer. They celebrated New Year's Eve in a very difficult year for me. After all, it was for me that I could no longer be with my beloved children Nando & Babette during this time. I found comfort through the Real Love that came to me unexpectedly.

 

Even in this video there is a short fragment in which I had myself captured on film by one of my students from the cluster 4 school in Rotterdam, a school where I was a “master” in Visual Education for more than half a year.

 

1 - FROM AMSTERDAM TO PHILIPPINES 2006

FROM AMSTERDAM TO PHILIPPINES 2006       https://www.youtube.com/watch?v=odkFwxg7ITA&t=184s 

 

2 - WATER  2007 

WATER  2007          https://www.youtube.com/watch?v=zHU3aswwdsc  

 

  1. TONEEL
  2. MUZIEK 
  • Het tweede zeer belangrijke talent dat ons mensen is gegeven is de specialisatie in klank en dat kan men MUZIEK gaan noemen. De klank is zelfs in de meeste gevallen nog een sterker talent dan het woord. En ook via het gratis talent van de klank wilde ik me in mijn jeugd al heel goed leren uit te drukken.

 

Ik was echter gezegend met een vader die van zijn beroep de kunst van de MUZIEK had gekozen en hij heeft samen met mijn moeder ons als kinderen hier heel graag mee op willen voeden. Zelfs toen ik nog maar op de lagere school zaten, kregen we de mogelijkheid om een muziekinstrument te kiezen. Ik ben mijn ouders hier beiden nog steeds erg dankbaar voor. De enige strenge voorwaarde die mijn beide ouders stelden was dat we alle drie (ik groeide op met 2 oudere broers Peter & Carlo) minimaal een jaar les gingen volgen bij een collega van mijn vader.
Voor mij en mijn oudste broer Peter, werd dit gitaar en daarmee kregen Peter en ik beiden les van collega Henk Hoekema, met wie mijn vader ook in het bijzondere ARCHO-TRIO zat. 

Mijn 2 jaar oudere broer Carlo had een ander instrument gekozen. Hij koos slagwerk en wilde graag later drummer worden. Hij kreeg les bij de collega van mijn vader Gerrit van der Kolk. Drummen is Carlo zijn hele leven in volle overgave blijven doen.

Aanvankelijk vonden wij het alle drie helemaal niets om les te gaan nemen en dachten we alle drie: "We kunnen het ons toch zeker wel zelf leren? Of niet soms? En dan wezen we graag naar het jongste broertje van mijn moeder met de naam René, René was dus eigenlijk officieel "mijn oom" Maar even als het jongste zusje van mijn moeder "Yvonne" noemden wij hun beiden geen oom of tante. 

Zij waren leeftijdsgenoten van mijn oudste broer Peter en ja, dan ga je iemand natuurlijk geen oom of tante noemen. Toch ben ik mijn beide ouders zeker dankbaar dat ze ons alle drie verplicht hadden om eerst de basis van de muziekkunst te leren op een misschien wel erg saaie manier. Ook op latere leeftijd denk ik nog steeds dat het als mens heel erg belangrijk is om jezelf, iets waar je aanvankelijk geen zin in hebt, overheen te kunnen zetten. Ik heb zelfs nog heel veel lessen meer willen nemen. Dus ik begon met 2 jaar les van de collega van mijn vader "Henk Hoekema” maar daarna nog 2 jaar op de muziekschool op de Schrans van de veel jongere Klaas de Jong en daarna heb ik zelfs nog zangles willen nemen, want ik vond het belangrijk dat ik ook de basis van de "gezongen woorden" leerde kennen. Ik begon dus met zanglessen aan de muziekschool van Leeuwarden van een oudere vrouw die mij toen allemaal klassieke operaliederen wilden leren. Het waren liederen van bekende klassieke componisten. Vaak vond ik het moeilijk om via het notenschrift de melodie werkelijk door te krijgen. Maar dan ging ik naar mijn vader met een cassetterecorder en vroeg ik hem de melodie even voor mij voor te spelen en dat deed mijn vader altijd graag voor mij. Ook was ik me op jonge leeftijd gaan interesseren voor de basislessen waarbij muziek, toneel en presentatie bij elkaar werden gebruikt. (Hier ontstond dus al de basisgedachte van de in 2006 opgerichte stichting Bando.) Ik besloot hiervoor om de oriëntatie klas van de zogeheten KLEINKUNSTACADEMIE te gaan volgen en dat vond ik echt geweldig! Ik leerde bekende muzikanten in Amsterdam kennen zoals Harry Bannink en ik kreeg muziekles van een hele bijzondere zangdocent met de naam Bas Odijk. Het gegeven dat zang en dans samen gebracht kunnen worden in een zeer aantrekkelijk visueel theater-beeld, kan voor nog steeds een heerlijke ervaring betekenen en is voor mij de basisgedachte van wat ik probeer te doen met stichting Bando. Alles bij elkaar was van groot belang. En dat is het dus altijd voor mij gebleven. Muziek is echt niet meer uit mijn leven weg te denken. Vanuit de kunstacademie tijd uit Enschede wilde ik zelfs deelnemen aan het Enschedese Eigentijds Koor. En wilde ik vanuit mijn grote liefde voor dans en beweging mij graag aansluiten bij de plaatselijk volksdansgroep. En volgde ik lessen in tapdance. En richtte ik zelfs samen met medestudenten de slagwerkgroep TIKTAKTOK op om samen te willen gaan spelen. Toen ik van Enschede naar Amsterdam vertrok, wilde ik  zangles nemen aan een alternatieve muziekschool aan de Lijnbaansgracht. Toen ik  in Maastricht woonde  wilde ik zangles nemen van een operazanger. En mijn laatste lessen, volgde ik weer in Amsterdam (toen zelfs samen met mijn toenmalige vriendin) bij een Theaterschooldocent met de naam Nelleco Aalders. (Zie mijn filmpje: VERTROUWEN) Er zijn onderzoeken geweest die aangetoond hebben dat de klank (de muziek) in communicatie vele malen belangrijker is dan de communicatie met woorden. "in het woord uitdrukken" kwam dan uit op 7% "in klank uitdrukken" kwam uit op 38%

  1. THEATRE
  2. MUSIC
  • The second very important talent that we humans have been given is the specialization in sound and that can be called MUSIC. In fact, in most cases the sound is a stronger talent than the word. And I also wanted to learn to express myself well through the free talent of sound in my youth.


However, I was blessed with a father who had chosen the art of MUSIC as his profession and he and my mother really wanted to raise us children with this. Even when I was in primary school, we were given the opportunity to choose a musical instrument. I am still very grateful to my parents for this.

The only strict condition that both my parents set was that all three of us (I grew up with 2 older brothers Peter & Carlo) took lessons with one of my father's colleagues for at least a year.

For me and my eldest brother Peter, this became the guitar and Peter and I both received lessons from colleague Henk Hoekema, with whom my father was also in the special

ARCHO-TRIO.

My brother Carlo, who was 2 years older, had chosen a different instrument. He chose percussion and wanted to become a drummer later. He was taught by my father's colleague Gerrit van der Kolk. Carlo continued to play drums with full dedication throughout his life.

Initially, all three of us didn't like taking lessons at all and all three of us thought: "We can surely teach ourselves? Or can't we?

And then we liked to point to my mother's youngest brother named René. So René was actually officially "my uncle". But just like my mother's youngest sister "Yvonne", neither of us called them uncle or aunt.

They were peers of my eldest brother Peter and yes, then of course you don't call someone uncle or Yet I am certainly grateful to both my parents for forcing all three of us to first learn the basics of music in a perhaps very boring way. Even later in life, I still think that it is very important as a human being is to be able to get over something that you initially don't feel like doing. I even wanted to take many more lessons. So I started with 2 years of lessons from my father's colleague "Henk Hoekema"

but then another 2 years at the music school at the Schrans of the much younger Klaas de Jong and after that I even wanted to take singing lessons, because I thought it was important that I also learned the basics of the "sung words".

So I started taking singing lessons at the music school in Leeuwarden from an older woman who all wanted to teach me classical opera songs.

They were songs by well-known classical composers.

I often found it difficult to really understand the melody through the notation.

But then I went to my father with a cassette recorder and asked him to play the melody for me and my father was always happy to do that for me. I also became interested at a young age in the basic lessons in which music, theater and presentation were used together. (This is where the basic idea of the Bando foundation, founded in 2006, arose.) I decided to take the orientation class of the so-called KLEINKUNSTACADEMIE and I really loved that! I met well-known musicians in Amsterdam such as Harry Bannink and I received music lessons from a very special singing teacher named Bas Odijk. The fact that song and dance can be brought together in a very attractive visual theater image can still provide a wonderful experience and for me is the basic idea of what I try to do with the Bando foundation. Everything together was of great importance. And so it has always remained that way for me. Music has become an indispensable part of my life. From my time at the art academy in Enschede, I even wanted to participate in the Enschede Contemporary Choir. And because of my great love for dance and movement, I wanted to join the local folk dance group. And I took tap dancing lessons. And I even founded the TIKTAKTOK percussion group with fellow students to play together. When I left Enschede for Amsterdam, I wanted to take singing lessons at an alternative music school on the Lijnbaansgracht. When I lived in Maastricht I wanted to take singing lessons from an opera singer. And I took my last lessons again in Amsterdam (even together with my then girlfriend) with a Theater School teacher named Nelleco Aalders. (See my video: TRUST) There have been studies that have shown that the sound (music) in communication is many times more important than communication with words. "expressing it in words" came to 7%. "expressing it in sound" came to 38%.

 

MUZIKANT  BAS ODIJK

  MUZIKANT BAS ODIJK   https://youtu.be/QS1uAjjwOEw 

Vanuit een tijd waarin Bas Odijk als muziek-begeleider veel gevraagd werd. Ik denk nog steeds met veel plezier terug aan zijn lessen en vele jaren ben ik Bas tegen gekomen op de kleinkunstacademie, omdat ik als "vriend en oudleerling" van de Kleinkunstacademie altijd naar presentatievoorstellingen wilde gaan. Dit waren altijd fantastische avonden aan de Amsterdamse Lindengracht. En wanneer ik Bas dan sprak, heeft hij me meerdere keren gevraagd, waarom ik eigenlijk niet met de kleinkunstacademie door ben gegaan? Ik had het ook achteraf zeker graag gewild. Maar er bleek in die tijd ook nog een school in Leeuwarden waar ik graag auditie had willen doen. Dit dus  bij de academie voor expressie en communicatie ( de AVEC) Ik volgde daar toen ook de oreintatie selectieweekenden. Maar helaas ben ik daar in het laatste weekend gillend weggelopen met een zeer grote kritiek op hun zogeheten zelf-selectie weekenden. Ik vond dat echt belachelijk! Een docent van die academie liep me toen nog achterna, maar ik had het er helemaal mee gehad.

From the time when Bas Odijk was much in demand as a music supervisor. I still think back to his lessons with great pleasure and for many years I met Bas at the Kleinkunstacademie, because as a "friend and former student" of the Kleinkunstacademie I always wanted to go to presentation performances. These were always fantastic evenings on Amsterdam's Lindengracht. And when I spoke to Bas, he asked me several times why I didn't continue with the cabaret academy? In retrospect, I certainly would have liked to have done that. But at that time there also turned out to be a school in Leeuwarden where I would have liked to audition. So this is at the academy for expression and communication (the AVEC). I also attended the orientation selection weekends there. But unfortunately I ran away screaming in the last weekend with a very strong criticism of their so-called self-selection weekends. I thought that was really ridiculous! A teacher from that academy followed me at the time, but I had had enough of it.

ELENA YERAVAN

Terwijl ik schreef werd ik via mijn mobiel geattendeerd op dit prachtige lied, gezongen door een hele bijzondere vrouw. (Elena Yeravan)

While I was writing, my mobile alerted me to this beautiful song, sung by a very special woman.

PAPA IN ARCHOTRIO

Ik groeide op met de muziek van mijn vader en het "verplicht" ontvangen van gitaarles van Henk Hoekema, (de collega van mij. vader) een muzikant die naast hobo ook gitaar speelde.. Ik ben mijn ouders zeker erg dankbaar dat zij deze "verplichting" stelden. Als onwetend mens, begrijp je nooit alles en kunnen ouders met hun kinderen, of mensen als broeders en zusters, werkelijk met elkaar delen in de Werkelijke Liefde van het aardse bestaan, ook al hebben ze dat helemaal niet door.

I grew up listening to my father's music and receiving "compulsory" guitar lessons from Henk Hoekema, (my father's colleague) a musician who, in addition to oboe, also played guitar. I am certainly very grateful to my parents for teaching me " obligation". As an ignorant person, you never understand everything and parents and their children, or people like brothers and sisters, can really share with each other in the Real Love of earthly existence, even if they do not realize it at all.

TRUST - VERTROUWEN

Natuurlijk helemaal in deze film over het "vertrouwen" dat begint het meest geliefde muziekstuk van mijn vader dat hij zelf op de fluit speelde in een heel orkest (het fluit en harp- concert van Mozart), een filmpje waarin ik ook mijn zanglerares nelleco had willen filmen met een heel speciaal nummer dat zij vaak zong  voor bruiloften en begrafenissen.

Of course, especially in this film about "trust" that begins with my father's most beloved piece of music, which he himself played on the flute in an entire orchestra (Mozart's flute and harp concerto), a film in which I also had my singing teacher Nelleco wanted to film a very special song that she often sang for weddings and funerals.

0PERA

Muziek is magie, het beroert mij keer op keer, zelfs wanneer ik in een drukke bibliotheek zit op dinsdagmiddag   14-5-2024 om 17:47, de tranen lopen langs mijn wangen. Deze vrouw beroert mij, hoe kan klank mij toch zo diep van binnen raken?

Music is magic, it moves me again and again, even when I sit in a busy library on Tuesday afternoon   5/14/2024 at 5:47 PM, tears running down my cheeks. This woman moves me, how can sound touch me so deeply?

VANUIT MIJN GELOOF produceerde ik op zondag 10 september 2023 de volgende foto's, tekeningen en video's

FROM MY FAITH I produced the following photos, drawings and videos on Sunday September 10, 2023

  1. TONEEL
  2. MUZIEK 
  3. BEELDENDE KUNST
  • Het derde zeer belangrijke talent dat ons mensen is gegeven is de specialisatie in beeld en dat kan men beeldende kunst  noemen.

Het beeld kan echt zeer  krachtig zijn. En vooral wanneer er een beeld ontbreekt, komt dit extra sterk naar voren. Het beeld kan immers ook ontstaan met je ogen dicht zoals we dit in prachtige beeldende voorstellingen kunnen zien.

 

1 Johannes 4:12-21  - Niemand heeft God ooit gezien ... maar als wij elkaar liefhebben, leeft en is God als de Werkelijke Liefde, volledig in ons aanwezig.

 

Johannes 1:18 Niemand heeft ooit God gezien en de eniggeboren Zoon, die als de Vader gelijk is aan de Werkelijke Liefde is op aarde gekomen om De Werkelijke Liefde heel dichtbij de mensen laten inzien.

 

 

  1. THEATRE
  2. MUSIC
  3. VISUAL ARTS
  • The third very important talent that we humans have been given is the specialization in images and that can be called visual arts.

The image can really be very powerful. And especially when an image is missing, this becomes even more apparent. After all, the image can also be created with your eyes closed, as we can see in beautiful visual representations.

 

1 John 4:12-21  – No one has ever seen God… but if we love one another, God as Love Real lives and is fully present in us.

 


John 1:18 No one has ever seen God, and the only begotten Son, who as the Father is equal to the Real Love, came to earth to make people see the Real Love very closely.

RECENTE BEELDEN VAN HANS

RECENTE BEELDEN VAN HANS

Natuurlijk heb ik me ook al mijn leven lang verdiept in het beeld. Niet voor niets gaf ik er zelfs veel les in. Het beeld ontdekken en te kijken van wat het bij mijn medemens acherlaat. De behoefte om iemand te gaan tekenen kan voor mij soms bewondering zijn. Of ook wel omdat ik graag wil dat iemand meer bezien kan worden. Fotobeelden maakte ik al toen ik nog geen 10 jaar was met een goedkoop plastic camera. Ook mijn beide ouders filmden en fotografeerden en mijn vader zorgde er zelfs voor dat ik mijn eigen foto's kon gaan afdrukken. Ook heb ik verschillende prijzen gewonnen met tekeningen en zelfs solotentoonstellingen gehad met zowel schilderijen, tekeningen en foto's. Fotografie en tekenen ben ik zelfs gaan vermengen. Ik maak een foto en vervolgens maak ik er een tekening van en noem dat dat een photodrawing ( zie: https://photodrawing.nl  ) ook richt ik me nog steeds veelvuldig op verhaaltekeningen en die noem ik dan HIWI-drawings. Tegenwoordig combineer ik HIWI-drawings ook vaak met een photodrawing erin verwerkt. ( kijk op: https://hiwidrawing.jouwweb.nl )

RECENT IMAGES OF HANS

Of course I have also studied the image all my life. It was not without reason that I even taught it a lot. Discovering the image and seeing what it leaves behind in my fellow man. The need for someone to draw can sometimes be admirable to me. Or also because I would like someone to be seen more. I started taking photos when I was less than 10 years old with a cheap plastic camera. Both my parents and my father also filmed and photographed, even before I could start printing my own photos. I have also won several prizes with drawings and even had solo exhibitions with paintings, drawings and photographs. I even started mixing photography and drawing. I take a photo and then make a drawing of it and call it a photo drawing (see: https://photodrawing.nl ) I also still focus on story drawings and I call them HIWI drawings. Nowadays I often combine HIWI drawings with a photo drawing incorporated into them. (look at: https://hiwidrawing.jouwweb.nl )

Over deze beeldend kunstenaar die in geen enkele school in de Filippijnen ontbreekt, heb ik heel veel onderzoek willen doen. Hij was niet alleen beeldend kunstenaar, maar ook en dokter, een schrijver en heeft heel veel in beweging kunnen zetten, en dit zelfs in Europa. Een reden waarom Samuel Beckett het toneelstuk "WACHTEN OP GODOT in Parijs heeft willen schrijven, heeft waarschijnlijk alles te maken gehad met het feit dat zijn tante uit Londen hemel stapel verliefd was geworden op deze kunstenaar die voordat hij naar Parijs vertrok in Londen had gewerkt.

I wanted to do a lot of research about this visual artist who is not missing from any school in the Philippines. He was not only a visual artist, but also a doctor, a writer and was able to set a lot in motion, even in Europe. One reason why Samuel Beckett wanted to write the play WAITING FOR GODOT in Paris probably had everything to do with the fact that his aunt from London had fallen madly in love with this artist who had worked in London before leaving for Paris.

Er bestaan zoveel verhalen van wat is en van wat niet is, mensen willen je van alles opspelden en doen laten geloven dat zij het allemaal wel zullen weten. Maar wie vertelt je het verhaal van werkelijk nederig zijn in de Werkelijke Liefde dat je in je hart met je mee kunt dragen? Je kunt uitsluitend geloven in die Werkelijke Liefde die ook in jou wil komen wonen vanuit de nederigheid, hoe goed je het zelf ook denkt te weten. Nog steeds word ik getroffen door een verhaal van de rijkste man van het hele oosten, die een weg moest gaan door een zeer zwaar lijden en vrienden ontving die hem wilden bijstaan. En alleen een stille toehoorder raakte de juiste snaar van de werkelijke liefde die hem toen verder bracht naar de wereklijke liefde. Een heel bijzonder verhaal van een man die zo arm was als Job.

There are so many stories of what is and what is not, people want to tell you everything and make you believe that they know it all. But who tells the story of being truly humble before the Real Love that you can carry in your heart? You can only believe in that Real Love that also wants to come and live in you from humility, no matter how well you think you know to think it by your own. I am still struck by a story of the richest man in the entire East, who had to go through very heavy suffering and received friends who wanted to assist him. And only a silent listener touched the right chord of Real Love, which then brought him further to Real Love. A very special story of a man as poor as Job.

Ik was zeker geraakt door de vele zwervers die zich vanuit verschillende toneel-rollen door veelal kunstenaars werden gepresenteerd in en natuurlijk na de tweede wereld oorlog. Niemand minder dan de kunstenaar Charley Chaplin maakte al de afbeelding van de nederige eenvoudige mens, die zijn bestaan als zwerver had willen gaan ( The Kid)  en gaf zoveel prachtige beelden weer van het nietige van de mens als dictator (The dictator)  Een eenvoudige kapper en een dictator in een gelijke rol. Maar ook ik werd in mijn leven getroffen door verschillende "zwervers" waarvan de Haagse Kunstenaar Tom  Manders er eentje van was en die het lijdende verhaal van een eenvoudige kapper wilde vertolken in de rol van Figaro.

I was certainly touched by the many wanderers who were presented in various stage roles, mostly by artists, during and of course after the Second World War. None other than the artist Charley Chaplin already created the image of the humble simple man, who wanted to live his life as a wanderer (The Kid) and depicted so many beautiful images of the insignificance of man as a dictator (The dictator) A simple hairdresser and a dictator in an equal role. But I was also struck in my life by several "wanderers", one of which was the Hague artist Tom Manders, who wanted to portray the suffering story of a simple hairdresser in the role of Figaro.

En zijn 2 zeer belangrijke voorbeelden in het leven in Nederland niet Rembrandt van Rijn en Vincent van Gogh geweest? Voor mij zijn zij beiden zeer belangrijke Nederlandse voorbeelden die veel verder reiken dan alleen maar Nederland. Maar wat dacht je over hun betrokkenheid met de Werkelijke Liefde? Werd er niet een hele Rembrandt bijbel uitgegeven met daarin echt prachtige afbeelding van verhalen die de Werkelijke Liefde prachtig wisten te verbeelden? En bestaan er niet in de Nederlandse hoofdstad 2 bijzondere musea die jaarlijks miljoenen mensen weten te ontroeren met hun beelden? Ja ik heb het over niemand minder dan Rembrandt van Rijn en Vincent van Gogh, beiden tot wereldwijde voorbeelden geworden. Van Chinese kolega's vernam ik zelfs dat zij op de kunstacademie leerden om zeer letterlijk schilderijen van Vincent van Gogh na te gaan schilderen. En toonde mijn zeer goede vriend collega Eddy de Bankoera niet in de voor velen onbekende stad Dipolog, niet de tekst van de zeer bijzondere Nederlandse schilder Vincent van Gogh? De kunstenaar die aanvankelijk het woord van de Werkelijke Liefde wilde vertegenwoordigen? En heeft Vincent van Gogh dat uiteindelijk niet gedaan met zijn prachtige beelden die hij werkelijk wist voort te brengen op geschilderde linnen doeken?

And weren't two very important examples in life in the Netherlands Rembrandt van Rijn and Vincent van Gogh? For me, they are both very important Dutch examples that reach much further than just the Netherlands. But what about their involvement with Real Love? Wasn't an entire Rembrandt Bible published containing truly beautiful images of stories that beautifully depicted Real Love? And aren't there two special museums in the Dutch capital that move millions of people every year with their images? Yes, I am talking about none other than Rembrandt van Rijn and Vincent van Gogh, both of whom have become worldwide examples. I even heard from Chinese colleagues that they learned at art school to very literally copy paintings by Vincent van Gogh. And didn't my very good friend colleague Eddy de Bankoera show the text of the very special Dutch painter Vincent van Gogh in the city of Dipolog, unknown to many? The artist who initially wanted to represent the word of Real Love? And didn't Vincent van Gogh ultimately do that with his beautiful images that he really managed to produce on painted linen canvases?

3 CHINESE ARTIST FROM XAMEN ARE GUESTS IN ZOETERMEER

3 CHINESE ARTIST FROM XAMEN ARE GUESTS IN ZOETERMEER  https://youtu.be/zE1dM3PZGr4 

Toen ik nog woonde in de stad Zoetermeer (2003-2004), werd mij door de gemeente Zoetermeer gevraagd om 3 bijzondere Chinese kunstenaars uit de stad Xiamen rond te leiden door de kunst van Nederland. Dit was ook voor mij een bijzondere ontmoeting. Op de achtergrond van dit filmpje hoor je mijn eigen vader Hans de Groot (sj)  op de fluit in het zeer bekende FLUIT -EN HARP CONCERT van niemand minder dan Mozart, het grote voorbeeld dat mijn vader altijd in zijn hart mee wilde dragen als de Werkelijke Liefde. Ook ik geniet nog steeds van de muziek die mij nooit verveeld. Tijdens de rondleiding werd Zoetermeer ook getracteerd door een Chinees poppenspel. En ja, ik heb natuurlijk iets met poppen al van jongs af aan.  

When I still lived in the city of Zoetermeer (2003-2004), I was asked by the municipality of Zoetermeer to guide 3 special Chinese artists from the city of Xiamen through the art of the Netherlands. This was also a special meeting for me. In the background of this video you can hear my own father Hans de Groot (sj) on the flute in the very well-known FLUTE AND HARP CONCERT by none other than Mozart, the great example that my father always wanted to carry in his heart as the Real Love. I also still enjoy the music that never bores me. During the tour, Zoetermeer was also treated to a Chinese puppet show. And yes, of course I have had a thing for dolls since I was young.

CHINESE LOTUS-ART KLEZMAR DANCE

CHINESE LOTUS-ART KLEZMAR DANCE    https://www.youtube.com/watch?v=Et_9mq_ZOE8&t=56s 

SPECIAL EXAMPLES OF SOUND

SPECIAL EXAMPLES OF SOUND https://youtu.be/TEfAzi5VamQ 

Mijn grote liefde voor Mozart heeft altijd bestaan, maar daarna natuurlijk ook zeer zeker de zigeunermuziek dat rechtstreeks tot mijn hart sprak. Vandaar dat ik destijds contact heb willen zoeken met het Koninklijke Zigeunerorkest de TATA MIRANDO'S. Ik wilde ze leren kennen en werd bevriend met de prima's van de zigeuner Nello Mirando die zelfs les had kunnen krijgen van de bekend geworden beeldend kunstenaar "Armando" Armando had Nello het schilderen geleerd. En omdat Nello mij had willen vertellen dat hij ook schilderde en dan uitsluitend "HARTEN"  heb ik Nello willen vragen om met mij mee willen doen aan het hartenproject dat ik in 2003 heb willen organiseren. Muziek is voor mij heel erg belangrijk en dat bleek het zelfs voor het eerste vriendje van mijn eigen moeder. Een bijzonder mens uit de Nederlandse stad Den Bosch, iemand die ik speciaal voor mijn filmpje VADER heb willen interviewen. 

My great love for Mozart has always existed, but then of course also the gypsy music that spoke directly to my heart. That is why I wanted to contact the Royal Gypsy Orchestra TATA MIRANDO'S. I wanted to get to know them and became friends with the superiors of the gypsy Nello Mirando who could even have been taught by the famous visual artist "Armando". Armando had taught Nello how to paint. And because Nello wanted to tell me that he also painted and only "HEARTS" I wanted to ask Nello to join me in the heart project that I wanted to organize in 2003. Music is very important to me and it even turned out to be so for my own mother's first boyfriend. A special person from the Dutch city of Den Bosch, someone I wanted to interview especially for my video VADER.

HANS DE GROOT - VOORSTELLEN 11-19 SEPTEMBER 2015

HANS DE GROOT - VOORSTELLEN 11-19 SEPTEMBER 2015 https://youtu.be/j7sojS1otDI 

DANS - BEWEGING       DANCE  - MOVEMENT

WATER

  1. TONEEL
  2. MUZIEK 
  3. BEELDENDE KUNST
  4. DANS
  • Het vierde zeer belangrijke talent dat ons mensen is gegeven is de specialisatie in beweging en  dat kan men dans  noemen.

 

De beweging is zeer belangrijk. Want wanneer iets niet beweegt of groeit zal er weinig verandering tot stand komen. Mijn beweging om naar de Filippijnen te gaan, heeft bijvoorbeeld heel erg veel met mij gedaan. Hier is dan ook de stichting Bando werkelijk ontstaan met als uitgangspunt de 4 verschillende vormen van talenten die allemaal heel veel met elkaar te maken kunnen hebben of kunnen krijgen.

Zonder twijfel ontstaat de mooiste beweging van de mensheid zodra we sterven "voor de wereld" die  mensen vanuit eigen kracht willen maken. Wanneer ik naar mezelf kijk, bedoel ik hiermee  van dat wat er in mijn leven gebeurde, toen ik plotseling alles verloor van waar ik voor dacht te leven.De radeloosheid van bijvoorbeeld het personage Job (uit de Bijbel) die alles van wat hij bezat verloor en daarbij nog eens heel erg ziek werd en zo dus eigenlijk ook van zijn “menselijk leven" stierf en in de Geest van de Werkelijke Liefde terecht kwam.

 

Maar denk dan natuurlijk

in de 1e plaats aan Jezus,

alszijnde God zelf, 

als Hij die de enige

Werkelijke Liefde voorstaat

en zoals Hij die de mens

dus zelf had willen maken

en zelf in zijn werkelijke gedaante,

op  wereld verscheen,

met als enig

en meest fantastische doel,

om de mens tot

een bovenmenselijke besef te brengen

en dat was dus

tot zijn eigen menselijke dood.

  1. THEATRE
  2. MUSIC
  3. VISUAL ARTS
  4. DANCE
  • The fourth very important talent that we humans have been given is the specialization in movement and that can be called dance.

 

The movement is very important. Because if something does not move or grow, little change will occur. For example, my move to go to the Philippines had a huge impact on me. This is where the Bando foundation really came into being, based on the 4 different types of talents that all have or can have a lot to do with each other.

Without a doubt, the most beautiful movement of humanity arises as soon as we die "for the world" that people want to create from their own strength. When I look at myself, what I mean by this is what happened in my life when I suddenly lost everything I thought I was living for.

The desperation of, for example, the character Job (from the Bible) who lost everything he owned and became very ill and thus actually died of his "human life" and ended up in the Spirit of Real Love.

 

 

But then of course

think first of Jesus,
as God himself,

as He who

represents the only Real Love

and as He would have wanted

to make it for man Himself

and himself in his real form

appeared on the world,

with the sole

and most fantastic purpose,

to bring man

to a superhuman realization

and that was

until his own human death

 

voor geloof zie ook: 

https://heilige-geest.jouwweb.nl/het-mysterie

 

HANS & HANNAH 16-2-2020

HANNAH & HANS  MRT 15-2022

HANNAH & HANS  MRT 15-2022 https://www.youtube.com/watch?v=qBnab_5P-iw 

OEFENING

THE OLD HOUSE OF ROLLY & NORA

Ik weet niet goed hoe het komt, maar ik vind het altijd weer geweldig wanneer ik mensen zie bewegen op muziek en je kunt echt zien wanneer dit vanuit een hart in werkelijke liefde gebeurd, want vooral dan raakt het me telkens weer opnieuw en kan ik er echt heel emotioneel om worden omdat het vaak nog zo onbekend is bij heel erg veel mensen.

I don't really know why, but I always love it when I see people moving to music and you can really see when this happens from a heart in real love, because especially then it touches me again and again and I can... It really makes me very emotional because it is often still so unknown to many people.

https://www.youtube.com/watch?v=wx4N6lOYZMU 

Ik weet echt niet waarom ik hier zo vatbaar voor ben en waarom ik er telkens weer van kan genieten, gewoon te zien dat mensen plezier kunnen beleven door gewoon met elkaar te gaan dansen op zelf gemaakte muziek. Dit vind ik gewoon geweldig! Het is voor mij echt iets magisch dat in mij is gaan leven als een groot mysterie.

I really don't know why I'm so susceptible to this and why I can enjoy it again and again, just seeing that people can have fun by just dancing together to music they make themselves. I just love this! For me it is really something magical that has come to live in me as a great mystery.

FILIPINO DANCE

HET GELOOF

GELOVEN Vandaag 10-9-2023 was voor mij een prachtige kerkdag in Utrecht. Ik maak deel uit van een bijzondere wereldwijde kerk met prachtige muziek die ik in 2006 voor het eerst ontmoette op de Filippijnen en die bestaat zonder mensen van bovenaf. Een kerk waar iedereen zijn ware liefde kan en mag delen https://www.lsm.org 

THE FAITH

Today, September 10, 2023, was a wonderful church day in Utrecht for me. I am part of a special global church with beautiful music that I first met in the Philippines in 2006 and that exists without people from above. A church where everyone can and may share their true love https://www.lsm.org 
 

VERENIGD MET

WERKELIJKE LIEFDE

EEN MET U, OH ZALIGE LIEFDE

DOOR DE DOOD DIE PLAATS MAAKT

VOOR WERKELIJKE LIEFDE

DE ZOON, GOD OF DE WERKELIJKE LIEFDE ALLEMAAL IN EEN

UNITED WITH
REAL LOVE

ONE WITH YOU, OH BLESSED LOVE

BY THE DEATH THAT TAKES PLACE

FOR REAL LOVE

THE SON, GOD OR REAL LOVE

ALL IN ONE

GELOOF

Geloof is natuurlijk een heel sterk gegeven dat door het hele leven heen zal spelen.

Ook wordt geloof natuurlijk verkondigd door mensen die het helemaal niet weten van wat werkelijk het goede is om te geloven.

Misschien willen bepaalde mensen je wel iets laten geloven waarbij je alleen maar heel veel geld kwijt zal raken.

Dit bleek natuurlijk al bij vele geloofsorganisaties van vroeger en van nu.

Daarom zaten de rijken vaak op de beste plaatsen in die grote kerkgebouwen waar iemand vanuit de hoogte het hoogste woord wilde verkondigen.

 

Alles begint natuurlijk met geloof!

Geloof je de werkelijke liefde die leven geeft?

Of geloof je in de slang die je graag in zijn bezig wil nemen?

Op vrijdag 28 April 2023 was ik onder de indruk van Johan Toet

Een man met tatoes, maar gelukkig niet op zijn gezicht. Zie de onderstaande video die mij door een gelovige vrouw gelinkt werd.

https://youtu.be/Asb4o2auRKE

 

FAITH

Faith is of course a very strong fact that will play throughout life.

 

Also, of course, faith is proclaimed by people who are completely ignorant of what is really the right thing to believe.

Maybe certain people want you to believe something that will only cost you a lot of money.

This was of course already apparent in many religious organizations of the past and of the present.

That is why the rich often sat in the best places in those large church buildings where someone from above wanted to proclaim the highest word.

Of course, everything starts with faith!

Do you believe the true love that gives life?

Or do you believe in the snake that would like to engage you?

On Friday, April 28, 2023, I was impressed by Johan Toet

A man with tattoos, but fortunately not on his face. See the video below that was linked to me by a religious woman.

https://youtu.be/Asb4o2auRKE

 

GELOVEN

Kijkend naar de betekenis vinden we:

*geloof dat iets waar is of bestaat
geloof in het bestaan van een god
de overtuiging dat jij denkt dat het waar is
Het volledige of standvastige geloof in het bestaan, de macht en de goedheid van een Opperwezen
Mijn eigen overtuiging is eindelijk geworden dat ware liefde in het leven echt bestaat en dat de benaming ervan zeker vertaald kan worden als GOD, JEZUS CHRISTUS of HEILIGE GEEST

Met deze overtuiging kom ik nu na bijna 50 jaar en als ik naar andere voor mij bekende voorbeelden kijk denk ik bijvoorbeeld aan kunstenaars als

Rembrandt van Rijn
Vincent van Gogh
Marc Chagall
dan concludeer ik dat dit geloof zeker van het allergrootste belang was voor deze grote voorbeelden.

Niet voor niets kunnen we lezen over het bestaan van

een Rembrandtbijbel,
een Chagall-bijbel
en het feit dat Vincent van Gogh aanvankelijk zelfs het Geloof in God tot zijn beroep wilde uitroepen.
Helaas zijn velen zich hiervan niet bewust.

Mijn geloof
Mijn geloof in God of Ware Liefde begon in het voorjaar van 2003, net nadat ik een groot onderzoek naar mijn eigen hart had gedaan en zelfs een internationale hartenkrant wilde uitgeven.

Op 1 januari 2007 werd ik gedoopt in de naam van de Heilige Geest in een prachtige zee in Dapitan, een zee op de Filippijnen die toen vol zat met hele grote zeesterren.
ONGELOOF
Maar hoe groot is het ongeloof om mij heen?

Ik probeer te verspreiden wat ik geloof in echte liefde, maar hoe vaak word ik gedwarsboomd?

Veel mensen geloven er niet meer in

Of ze zijn boos op mensen die hen stagneren als het gaat om voldoende geld

Zelfs als ze zeggen dat ze God boven geld willen stellen

Als God staat voor ware liefde, is die inderdaad veel meer waard dan geld

BELIEVE

Looking at the meaning we find:

*belief that something is true or exists
faith in the existence of a god
the belief that you think it is true
The full or steadfast belief in the existence, power, and goodness of a Supreme Being
My own belief has finally become that true love in life really exists and its denomination can certainly be translated as GOD, JESUS ​​CHRIST or HOLY SPIRIT

With this conviction I come now after almost 50 years and when I look at other well-known examples for me I think, for example, of artists such as

Rembrandt van Rijn
Vincent van Gogh
Marc Chagall
then I conclude that this belief was certainly of paramount importance for these great examples.

It is not for nothing that we can read about the existence of

a Rembrandt Bible,
a Chagall Bible
and the fact that Vincent van Gogh initially even wanted to proclaim Faith in God as his profession.
Unfortunately, many are unaware of this.

My faith
My belief in God or True Love started in the spring of 2003, just after I went on a major investigation into my own heart and even wanted to publish an international heart newspaper.

On January 1, 2007, I was baptized in the name of the Holy Spirit in a beautiful sea in Dapitan, a sea in the Philippines that was then full of very large starfish.
DISBELIEVE
But how great is the disbelief around me?

I try to spread what I believe in real love, but how often do I get thwarted?

Many people no longer believe

Or they are angry with people who stagnate them with regard to enough money

Even if they say they want to put God before money

When God stands for true love, it is indeed worth much more than money

KRISTALLISATIE-STUDIE VAN 1 & 2 KRONIEKEN, EZRA, NEHEMIA EN ESTER Week 6: De innerlijke betekenis van de zuivering van de teruggekeerde ballingen. dag 5 en dag 6

 

Het probleem van mengeling is het grootste probleem onder de arbeiders.

We raken vaak leven aan in de broeders, maar ook dood. We raken God aan in de broeders, maar ook hun zelf.

We raken een geest van zachtmoedigheid aan, maar ook hun koppige zelf. We vinden de Heilige Geest in hen, maar ook het vlees.

Als God het verlangen heeft dat wij Hem dienen in de bediening van het woord en als wij moeten spreken voor God, moeten we genade vragen. We moeten zeggen: "God, werk in mij. Breek mijn uiterlijke mens, breek het  af en scheidt het van de innerlijke mens." Als we deze bevrijding niet hebben ervaren, zullen we onze uiterlijke mens onbewust tot uitdrukking brengen iedere keer wanneer we onze mond openen. We zijn wie we zijn, en we kunnen niet doen alsof. Als we gebruikt willen worden door God, moet onze geest worden bevrijd en deze geest moet zuiver zijn. Als onze uiterlijke mens niet vernietigd wordt, zullen we onze eigen bagage meenemen wanneer we als dienaren van het woord dienen. De naam van de Heer zal schade lijden, niet vanwege ons gebrek aan leven maar vanwege onze mengeling. De naam van de Heer zal lijden en de gemeente zal ook lijden. (CWWN, deel 54, “The Breaking of the Outer Man and the Release of the Spirit,” blz. 226)


Onzuiverheid in het gemeenteleven en in het werk van de Heer is de primaire moordenaar. Het doodt alles, zelfs jou als je onzuiver bent.

Alleen de Heer weet hoeveel jaar ik vrezend en bevend ben geweest dat ik onzuiver zou zijn wanneer ik over verschillende zaken beslissingen nam.

De voorwaarde voor het dragen van verantwoordelijkheid, voor het functioneren van oudsten en voor het leiderschap is zuiverheid.

Coördinatie heeft zuiverheid nodig. In het gemeenteleven gebeurt er altijd van alles. Als je niet zuiver bent in je motief, zul je verstrikt raken door de problemen die er zijn.

Het is onvermijdelijk. Volgens hetzelfde principe zal geen enkel probleem je verstrikken als je zuiver bent.

Vaak komt ons ogenschijnlijke geduld voort uit onzuiverheid.

We wachten en ondernemen geen actie omdat we bang zijn om anderen te beledigen. Ik bedoel niet dat we onbeleefd of onzorgvuldig moeten zijn. Zuiverheid is echt de primaire factor.

Het rekent af met alle ziektekiemen. Weet je waar misverstanden vandaan komen? Vaak is onzuiverheid de bron.

 

Een man en vrouw die werkelijk van elkaar houden zonder onzuiverheid kunnen een meningsverschil hebben, zonder dat er misverstanden zijn.

 

Wanneer er ook maar de geringste onzuiverheid is, is er het ene misverstand na het andere.

Het kan zijn dat ze voorzichtig, geduldig en wijs zijn, maar er zullen misverstanden blijven ontstaan vanwege de onzuiverheid. Anderen beledigen komt voort uit het vlees.

De vrees om anderen te beledigen komt ook voort uit het vlees. In de wereld, bijvoorbeeld in het bedrijfsleven, zijn mensen vaak voorzichtig om elkaar niet te beledigen omdat de wereld vol is met onzuiverheid.

Als dit in de gemeente ook zo is, dan zijn we niet meer de gemeente. In de gemeente moet er niets anders dan zuiverheid zijn in elke hoek en straat.

Zuiverheid is een primaire voorwaarde voor onze dienst.

 

De straat van de heilige stad is zuiver goud (Op. 21:21).

Goud duidt op de natuur van God.

Nadat we het Nieuwe Jeruzalem zijn binnengegaan, moeten we op de goddelijke natuur als onze weg wandelen.
Het zuivere goud van de unieke straat in het Nieuwe Jeruzalem is "als doorzichtig glas",  ofwel zonder enige ondoorzichtigheid. 

De gouden straat is kristalhelder, zonder enige ondoorzichtigheid.

 

Dit duidt aan dat als wij Gods natuur als onze unieke weg nemen, we zuiver zullen zijn, zonder enige mengeling, en transparant zonder ondoorzichtigheid.

(The Conclusion of the New Testament, blz. 2733-2734)


De stad zelf is zuiver goud zonder enige mengeling (Op. 21:18b). Dit duidt aan dat de gemeente honderd procent van God moet zijn; ze moet absoluut van de goddelijke natuur zijn. Vandaag is er echter een mengeling onder de christenen, met een deel van de goddelijke natuur en een deel van de gevallen menselijke natuur. Als we het ware gemeenteleven willen hebben, moet de gemeente zelf van zuiver goud zijn, ofwel volledig van de goddelijke natuur. Hier hebben we het werk van het kruis bij nodig om ons te reinigen en te zuiveren.

Ongeveer dertig jaar geleden hoorde ik een korte boodschap waarin gesproken werd dat zuiver zijn anders is dan schoon zijn. Toen ik dat voor het eerst hoorde, kon ik het niet begrijpen en ik was erg verbaasd.

Ik dacht dat het goed genoeg was om gewassen te worden.

Maar de spreker zei dat we nog steeds gezuiverd moeten worden, net zoals zuiver goud gezuiverd wordt zodat het geen mengeling bevat en doorzichtig is.

 

Sindsdien heeft de Heer mij geleidelijk het verschil tussen schoon zijn en zuiver zijn laten zien. Een dierbare broeder kan aangenaam, vriendelijk en schoon zijn, maar nog steeds een mengeling hebben. Hij is niet transparant, maar ondoorzichtig. Hij is aangenaam en schoon, maar je kunt niet door hem heen kijken.

Schoon zijn is iets anders dan zuiver en transparant zijn.

Soms ontmoet je een heilige in de Heer van wie je de gewaarwording krijgt dat diegene niet alleen rein is maar ook transparant als doorzichtig glas. Ik ben meer dan dertig jaar lang met broeder Watchman Nee omgegaan. Steeds wanneer ik hem in al die jaren ontmoette, had ik de gewaarwording dat hij een transparante man was. Als ik tegenover hem zat, kon ik door hem heen kijken. Elke keer dat hij op het podium stond om een boodschap te geven, kregen de luisteraars de gewaarwording dat hij transparant was. Het moet duidelijk voor ons zijn dat gewoon schoon zijn niet genoeg is. We moeten
gezuiverd worden door de dood van de Heer aan het kruis.

 

 

 

CRYSTALLIZATION STUDY OF 1 & 2 CHRONICLES, EZRA, NEHEMIAH AND ESTHER Week 6: The inner meaning of the purification of the returned exiles. day 5 and day 6

 

The problem of mixing is the biggest problem among the workers.

 

We often touch life in the brothers, but also death. We touch God in the brothers, but also in themselves.

We touch a spirit of meekness, but also their stubborn selves. We find the Holy Spirit in them, but also the flesh.

 

If God desires us to serve Him in the ministry of the word and if we must speak for God, we must ask for mercy. We must say, "God, work in me. Break my outer man, break it down and separate it from the inner man." If we have not experienced this liberation, we will unconsciously express our outer being every time we open our mouth. We are who we are, and we can't pretend. If we want to be used by God, our mind must be liberated and this mind must be pure. If our outer man is not destroyed, we will take our own baggage with us when we serve as servants of the word. The name of the Lord will suffer, not because of our lack of life, but because of our mixture. The name of the Lord will suffer and the church will suffer too. (CWWN, vol. 54, "The Breaking of the Outer Man and the Release of the Spirit," p. 226)

 


Impurity in church life and in the work of the Lord is the primary killer. It kills everything, even you if you are impure.

 

Only the Lord knows how many years I feared and trembled that I would be impure when making decisions on various matters.

 

The condition for bearing responsibility, for the functioning of elders and for leadership is purity.

Coordination needs purity. There is always a lot going on in church life. If you are not pure in your motive, you will be caught up in the troubles that exist.

It's inevitable. By the same principle, no problem will ensnare you if you are pure.

Often our apparent patience comes from impurity. We wait and take no action because we are afraid of offending others.

I don't mean we should be rude or careless. Purity is really the primary factor.

It gets rid of all germs. Do you know where misunderstandings come from?  Often impurity is the source.

 

A man and woman really love each other without impurity can have a disagreement, without any misunderstanding.

 

Whenever there is the slightest impurity, there is one misunderstanding after another.

They may be careful, patient and wise, but misunderstandings will continue to arise because of the impurity.

 

Offending others comes from the flesh. The fear of offending others also comes from the flesh. In the world, for example, in business, people are often careful not to offend each other because the world is full of impurity.

If this is also the case in the church, then we are no longer the church. In the church there must be nothing but purity in every corner and street.

Purity is a primary condition of our service.

 

The street of the holy city is pure gold (Rev. 21:21).

Gold denotes the nature of God.

After entering the New Jerusalem, we must walk on the divine nature as our way.
The pure gold of the unique street in the New Jerusalem is "like transparent glass", ie without any opacity.

The golden street is crystal clear, without any opacity.

 

 

This indicates that if we take God's nature as our unique way, we will be pure, without any mixture, and transparent without opacity.

(The Conclusion of the New Testament, pp. 2733-2734)


The city itself is pure gold without any mixture (Rev. 21:18b). This indicates that the church must be one hundred percent of God; it must be absolutely of the divine nature. Today, however, there is a mixture among Christians, with part divine nature and part fallen human nature. If we want to have the true church life, the church itself must be of pure gold, that is, fully of the divine nature. Here we need the work of the cross to cleanse and purify us.

 

 

About thirty years ago I heard a short message that said that being pure is different from being clean.

When I first heard that, I couldn't understand it and I was very surprised.

I thought it was good enough to be washed.

But the speaker said we are still cleared just as pure gold is purified so that it contains no mixture and is transparent.

 

Since then, the Lord has gradually shown me the difference between being clean and being pure. A dear brother can be pleasant, kind, and clean, but still have a mixture. It is not transparent, but opaque. It's pleasant and clean, but you can't see through it.

Being clean is different from being pure and transparent.

 

Sometimes you meet a saint in the Lord from whom you get the perception that he is not only pure but also transparent as transparent glass. I am more than associated with Brother Watchman Nee for thirty years. Whenever I met him over the years, I had the impression that he was a transparent man. If I sat across from him, I could see through him. Every time he stood on stage to give a message, the listeners got the sense that he was transparent. It should be clear to us that just being clean is not enough. We have to be purified by the death of the Lord on the cross.

Iets meer over Johan Toet en zijn stichting.

https://oneinhimfoundation.com/

 

Toen Johan en Brenda Toet in 2016 werden geroepen door de Heer besloten zij hun leven volledig toe te wijden aan het Evangelie van Gods Koninkrijk.

Johan werd op 14 augustus 1971 geboren in de Schilderswijk in Den Haag. Met een vader die alcoholist was en een volksbuurt vol duisternis, waren afwijzing, geweld en criminaliteit de ingrediënten van zijn jeugd.

Johan kopieerde wat hij zag en leefde als coke verslaafde, geldzuchtige, compleet ontspoorde crimineel in de jaren van zijn jeugd.

Keer op keer eindigde Johan in de cel en was hij voor niemand goed genoeg. Niet voor zijn vader, niet voor de buurt, niet voor zijn vrienden, niet voor zijn eerste liefde, niet voor de maatschappij en niet voor zichzelf.

Johan nam een besluit: ‘Ik pak alles wat ik kan pakken en wordt de grootste crimineel van het land’. Hij pakte veel maar het was nooit genoeg. Totdat hijzelf werd opgepakt. Letterlijk en figuurlijk. Na jaren van waanzin en overmatig drugsgebruik, ondergedompeld in weelde en in duisternis viel het doek in 2002. Johan werd veroordeeld, op drie maanden na, voor vijftien jaar celstraf.

In 2005 werd Johan in de gevangeniscel gegrepen door de onvoorwaardelijke liefde van God. Hij kwam als een tsunami met Zijn liefde en genade en transformeerde Johan helemaal. Jezus zette zijn hele leven radicaal op zijn kop.

Na zijn bovennatuurlijke ontmoeting met God in zijn cel wist hij maar een ding: ‘Dit moet de hele wereld weten’. Johan werd zo gegrepen door het vuur en de passie van Jezus dat hij meteen wist: ‘Ik zal de hele wereld overgaan en iedereen die ik maar voor mijn voeten krijg, getuigen over de onvoorstelbare goedheid en liefde van God!’.

Nadat Johan tien jaar had gezeten kwam hij vrij, kwam Brenda, zijn vrouw, ook tot geloof en uiteindelijk ook zijn ouders, broer en al zijn kinderen. Hij had een nieuw leven en een nieuw begin.

Na vier jaar gestudeerd en gediend te hebben op Charis Bible College van Andrew Wommack Ministries  https://www.awmi.net/

begon in 2016 een heel nieuw avontuur.

God riep Johan en Brenda de bediening in en richtte de One in Him Foundation op. Hiermee organiseerde zij missie trips naar Brazilië waar ze ook een missiehuis hebben gebouwd.

Daar trainen en discipelen ze medegelovigen en maken hen gereed om een verschil te maken in de wereld.

Daarnaast organiseren zij ook One Basics studiegroepen wereldwijd en houden jaarlijks One Events.

 

 

 

A little more about Johan Toet and his foundation.

https://oneinhimfoundation.com/

 

When Johan and Brenda Toet were called by the Lord in 2016, they decided to dedicate their lives completely to the Gospel of God's Kingdom.

Johan was born on August 14, 1971 in the Schilderswijk in The Hague. With an alcoholic father and a working-class neighborhood full of darkness, rejection, violence and crime were the ingredients of his childhood.

Johan copied what he saw and lived as coke addicted, greedy, completely deranged criminals in the years of his youth.

Time and time again Johan was excluded in the cell and he was not good enough for anyone. Not for his father, not for the neighbourhood, not for his friends, not for his first love, not for society and not for himself.

Johan made a decision: 'I'll take everything I can get and become the biggest criminal in the country'. He compares a lot but it was never enough. Until he was arrested himself. Literally and figuratively. After years of madness and excessive drug use, immersed in opulence and darkness, the curtain fell in 2002. Johan was certified, all but three months, for fifteen years in prison.

In 2005 Johan was seized in the prison cell by the unconditional love of God. He came like a tsunami with His love and grace and completely transformed Johan. Jesus turned his whole life upside down.

 

After his supernatural encounter with God in his cell, he knew only one thing: "The whole world must know this." Johan was so captivated by the fire and passion of Jesus that he immediately knew: “I will go all over the world and testify to the imaginable goodness and love of God to everyone I get before my feet!”.

 

After Johan had served ten years, he was released, Brenda, his wife, also came to faith and eventually his parents, brother and all his children. He had a new life and a new beginning.

After four years of studying and serving at Charis Bible College of Andrew Wommack Ministries, https://www.awmi.net/

a whole new adventure began in 2016.

God called on Johan and Brenda to minister and establish the One in Him Foundation.

Among other things, they travel to Brazil where they also built a mission house. There they train and disciple fellow believers and get them ready to make a difference in the world.

In addition, they also organize One Basics study groups worldwide and hold One Events annually.

Ik vind het uiterst simpatiek dat Johan goed te bereiken is en zelfs in een plaats waar mijn eigen kerk ook een tafel heeft. De plaats Ter Aar

I find it extremely sympathetic that Johan can be reached easily and even in a place where my own church also has a table. The place Ter Aar

Contact

Vragen over een bestelling?
Email: bestelling@johantoet.com

Algemeen
Postadres: Postbus 65, 2460 AB, Ter Aar,

Nederland
Email: info@johantoet.com
WhatsApp: +31 6 25030062

Stichting One In Him Foundation
KVK: 65998928
RSIN: 856350503
IBAN: NL22 RABO 0310 5932 71

Om gelijk iets te willen delen van mijn eigen gemeente, die dus ook met "een tafel"  geopend is in het kleine plaatsje Ter Aar. Maar ook dus in dus tafels heeft in Leiden, Delft, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en het kleine plaatsje aan het IJselmeer Spakenburg.

 

To immediately want to share something from my own churchlife, which has also opened with "a table"  in the small town of Ter Aar. But also our churchlife so in so has tables in Leiden, Delft, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam and the small town on the IJselmeer Spakenburg.

https://www.destroom.net/

 

https://www.lsm.org/

 

En de site met onze vaak zeer rijke woorden en melodieën:

https://www.hymnal.net/

 

 

 

 

https://www.destroom.net/

 

https://www.lsm.org/

 

And the site with our often very rich words and melodies:

https://www.hymnal.net/

 

HET MYSTERIE VAN HET MENSELIJK LEVEN NEEMT MIJ MEE NAAR ALLES DAT ZICH AAN MIJ WILDE PRESENTEREN EN WAARBIJ IK TOT HET DIEPST KON WORDEN GERAAKT

THE MYSTERY OF HUMAN LIFE TAKES ME TO EVERYTHING THAT WANTED TO PRESENT ITSELF AND WHERE I COULD BE DEEPLY AFFECTED

MAGIE & GELOOF VAN DE BEWEGING / DANS

ZIN IN EEN WORKSHOP HIWIDRAWING? 

MELD JE AAN DOOR EEN MAIL TE STUREN NAAR HDGTIP@GMAIL.COM

EN LAAT ME WETEN IN WELKE PERIODE JE WILT BEGINNEN.

UITERAARD VRAAG IK ER EEN KLEINE ONKOSTENVERGOEDIN VOOR, MAAR LAAT JE DAARDOOR NIET WEERHOUDEN

HEB JE GEEN GELD, DAN KAN IK JE ALTIJD TEGEMOED KOMEN.

GELOOF

WANT A HIWIDRAWING WORKSHOP?
SIGN UP BY SENDING AN EMAIL TO HDGTIP@GMAIL.COM

AND LET ME KNOW WHAT PERIOD YOU WANT TO START.

OF COURSE I ASK FOR A SMALL EXPENSE FOR IT, BUT DON'T LET THAT STOP YOU

IF YOU HAVE NO MONEY, THEN I CAN ALWAYS COME TO YOU.

MAGIE & GELOOF VAN HET WOORD

MAGIE & GELOOF IN MUZIEK / KLANK

MAGIE & GELOOF IN HET BEELD

In het begin hoor je mijn vader op de achtergrond met zijn Friesk Orkest in het beeld van mijn lieve vader die mijn voorbeeld was en helemaal gek was op zijn meest geliefde Mozart, Maar ook zie je mijn Chinese gasten die ik  ooit heb rond willen leiden in Nederland

MAGIC & BELIEVE IN THE IMAGE

In the beginning you can hear my father in the background with his Frisian Orchestra in the image of my dear father who was my example and who was completely crazy about his most beloved Mozart, But you also see my Chinese guests whom I once wanted to show around in The Netherlands

COMBINATIEVORMEN VAN KLANK, BEELD, MUZIEK EN BEWEGING LAAT DE MENS NIET ONGEMOEID. OH WERKELIJKE LIEFDE, WERK DOOR IN IEDER DIE U MIST! 

Ooit mocht ik als oprichter van stichting Bando (sinds 2006) te gast zijn bij het voor mij Nederlands meest populaire programma voor de televisie en dat heette  toen "VRIJE GELUIDEN". Hier ontmoette ik deze zeer uitzonderlijke groep die zeker mijn hart stal. Ik sprak met vrijwel alle leden van de groep, tijdens de studioopname, maar ook tijdens het optreden in het Instituut voor de Tropen.

THE COMBINATION OF SOUND, IMAGE, MUSIC AND MOVEMENT DOES NOT LEAVE PEOPLE UNTOUCHED. OH TRULY LOVE, WORK IN EVERYONE YOU MISS!

Once, as the founder of the Bando foundation (since 2006), I was allowed to be a guest on the most popular television program for me in the Netherlands, which was then called "FREE SOUNDS". Here I met this very exceptional group that definitely stole my heart. I spoke with almost all members of the group, during the studio recording, but also during the performance at the Tropical Institute.

COMBINATIEVORMEN VAN GELUID, BEELD, MUZIEK EN BEWEGING HEB IK REEDS IN MIJN JEUGD ONTMOET BIJ COLLECTIVE INTERNATIONAL SCENE UIT BELGIË

Ik werd hun fan en wilde hun grammofoonplaten kopen. Iets in mij bewoog dat ik ze gewoon moest horen, zien en ervaren. Ik heb ze altijd heel erg bijzonder gevonden en vind ze eigenlijk nog steeds heel erg bijzonder om ze te zien en ze te horen. En daarbij richten ze ook veel aandacht aan het misbruik van de gevestigde denominaties of religies waarin ik ben opgegroeid. Zij stelden het met grote eensgezinsheid aan de orde op een voor mij zeer effectieve manier.

COMBINATION FORMS OF SOUND, IMAGE, MUSIC AND MOVEMENT I ALREADY MET IN MY YOUTH AT COLLECTIVE INTERNATIONAL SCENE FROM BELGIUM

I became their fan and wanted to buy their gramophone records. Something moved in me that I just had to hear, see and experience them. I have always found them very special and actually still find them very special to see and hear them. And in doing so, they also focus a lot of attention on the abuses of the established denominations or religions in which I grew up. They raised it with great unanimity in a way that was very effective for me.

BEWOGENHEID OM OVERAL DOOR TE WILLEN GEVEN.

Diverse keren heb ik getracht mijn eigen gedrevenheid in klank, beeld, muziek en beweging door te geven aan zoveel mogelijk mensen. Mensen spreken nooit alleen maar met woorden, klanken, beweging of beeld. Het is altijd een combinatie van die 4 mysteries die elkaar kunnen aanvullen wanneer het geheel pretentieloos en zonder te veel opsmuk kan worden gepresenteerd. Of dat mij dan lukt is natuurlijk altijd de vraag. Ik doe er in ieder geval mijn best voor.

MOVEMENT TO WANT TO PASS EVERYWHERE.

Several times I have tried to pass on my own passion for sound, image, music and movement to as many people as possible. People never speak only with words, sounds, movement or images. It is always a combination of those 4 mysteries that can complement each other when the whole can be presented unpretentious and without too much frills. Whether I succeed in that is of course always the question. Anyway, I'm doing my best.

Mijn meest recente poging hiertoe was op Koningsdag 27 april 2023 in Den Haag

Op deze registratie zie je dat ik iets wil presenteren voor het koninklijk paleis in Den Haag. Ik heb langere tijd willen spelen en ben nog een paar keer van plaats gewisseld. Uiteindelijk kon ik een paar keer mensen bewegen om Piet en Kameelhond te laten bewegen op de muziek. Het was een iets oudere jongen met een beperking en het was mooi om te zien hoe het bespelen van de marionet zijn gezichtsuitdrukking in een lachende plooi kon doen laten bewegen.

My most recent attempt to do so was on King's Day, April 27, 2023 in The Hague

On this registration you can see that I want to present something for the royal palace in The Hague. I wanted to play for a longer period of time and changed places a few more times. Eventually I was able to move people a few times to make Piet and Camel Dog move to the music. He was a slightly older boy with a disability and it was nice to see how playing the puppet could make his expression move into a smiling fold.