REDEN

(Rijswijk 31 juli 2025)

Kort geleden  maakte ik het mee dat iemand terug wilde keren tot een groep van gelovigen. Hij presenteerde zichzelf met een afbeelding van vele proppen papier met een voor mij onduidelijk verhaal. Daarom wil ik wanneer ik hem weer zal tegenkomen duidelijk vragen naar de reden van zijn terugkomst. Want de reden kan mij zeker een verklaring geven van een vergissing en daarom kan de reden zeker van belang zijn. Ik bereid mezelf voor om de werkelijke reden te kunnen vernemen:

  1. Waarom was je weg gegaan? (woord keuze)
  2. Waarom was je weer terug gekomen ( reden van de beweging)
  3. Wat is het beeld van de proppen papier voor jou? ( Het Beeld) Van je reden)
  4. Hoe oud ben je en waar kom je vandaan? ( de klank waarmee ik je beter leer te begrijpen)

Dit dus even een paar vragen om een niet onbelangrijke reden te kunnen achterhalen.

(Eigenlijk is de werkelijke reden van iemands handelen, zeker van belang om voor mezelf te doen verklaren.)

 

REASON

(Rijswijk, July 31, 2025)

Recently, I experienced someone wanting to return to a group of believers. He presented himself with an image of many crumpled pieces of paper, with a story that was unclear to me. Therefore, when I meet him again, I want to clearly ask him about the reason for his return. Because the reason can certainly explain a mistake, and therefore the reason can certainly be important. I prepare myself to be able to hear the real reason:

  1. Why did you leave? (word choice)
  2. Why did you come back (reason for the movement)
  3. What does the image of the crumpled pieces of paper mean to you? (The Image) Of your reason)
  4. How old are you and where are you from? (the sound I use to understand you better)

So, these are just a few questions to help me uncover a significant reason.

(Actually, the real reason for someone's actions is certainly important to have explained to me.)

REDEN

Rekenkunde - verhouding

Grond, oorzaak

Toebereiden

Uitrusten

Redenaar = spreker, iemand die een rede houdt;

Begaaf, talentvol spreker

Redenaarstalent = de gave van goed te kunnen spreken

Redenering = het redeneren, gedachtegang

Redeneren = betogen, een gedachtegang ontwikkelen, (breedvoerig) praten

Beredeneren = met bewijzen aantonen, toelichten, verklaren

 

Maar nu: wat doe je wanneer je helemaal niets kunt verklaren?

En dat je voor een raadsel staat?

Wat doe je dan?

 

REASON

Arithmetic - ratio

Ground, cause

Prepare

To rest

Orator = speaker, one who makes a speech;

Gifted, talented speaker

Oratory talent = the gift of being able to speak well

Reasoning = the reasoning, train of thought

To reason = to argue, to develop a train of thought, to talk (at length).

To reason = to demonstrate, to explain, to explain with evidence

 

 

But now: what do you do when you can't explain anything at all?

And that you are puzzled?

What are you doing then?

HET MYSTERIE 

Wanneer men het niet meer weet,

spreek van een mysterie

THE MYSTERY


When one no longer knows,

speak of a mystery

HET MYSTERIE VAN HET MENSELIJK LEVEN

JA, IK DENK DAN GELIJK DUS AAN HET BOEKJE DAT EEN HELE GROTE INDRUK OP MIJ MAAKTE

THE MYSTERY OF HUMAN LIFE

YES, I THINK RIGHT AWAY TO THE BOOKLET THAT MADE A VERY BIG IMPRESSION ON ME

https://www.youtube.com/watch?v=jgb2jn7wtLU

Maak jouw eigen website met JouwWeb